keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Uusia parvekeasukkeja: samettikukka ja kärhö

Ostin kaksi uutta kukkaa parvekkeelle. Parveke alkaa kyllä olla jo niin ylitäynnä kaikkea, mutta näitä kahta olin miettinyt ihan pidempäänkin, ei siis mikään päähänpisto, kuten enimmäkseen nää mun kukkailukikkailut on.

Samettikukka
Joku sanoi joskus (ja tähän lähteeseen mun viljelysymmärrys pitkälti perustuukin), että samettikukka pitää ötökät loitolla. Kukkanen kyllä döfättääkin sellaisesti, että jos olisin ötökkä niin en viittis lähelle tulla... :) Joten sellainen siis piti saada.

Toi keltainen on samettikukka. Sinistä sanoin pienenä kissankelloksi, mutta K-kaupassa se myytiin nimellä karpaattien kello. 





.
Kärhö
Tiedän tästä kukasta sen, että se kiipeilee ja että se tekee hienon värisiä kukkia. Mulla on parvekkeella tuollainen stögä minkä roudasin joskus kotiin metsästä, koska se oli niin hieno. Ajattelin ensin tehdä siitä humalasalon, mutta kaupassa kärhö oli yli puolet halvempi, ja olin miettinyt sitä kärhöä niin monta vuotta, niin päätin ottaa sen kuitenkin. En oo kyllä vakuuttunut, että se tykkää kiipeillä tossa kepissä, vissiin se tykkää verkkoaidoista enemmän? No, mutta nythän sen näkee. Ja voihan sen humalankin ehkä vielä hankkia jos sikseen tulee. Ja kärhön salaistuttaa vaikka tuohon tienviereiseen verkkoaitaan kiipeilemään :) Ja jos joku kysyy, että mikä kärhö toi on, niin en mä vaan tiedä :)

Taustalla stögä ja sen edessä kärhö. Aika vaatimattoman näköinen, mutta kai se kasvaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti